FAQ
Of u nu onlangs een brief heeft ontvangen met een verzoek om verzekeringsdetails van uw geleasede objecten, of u bent door uw financiële dienstverlener geïnformeerd over het Acquis-verzekeringsprogramma en u wilt meer informatie, wij helpen u graag.
Wij helpen u graag
Wellicht heeft u onlangs een brief van ons ontvangen waarin u wordt gevraagd om details van de verzekering van uw geleasede objecten door te geven. Acquis werkt samen met uw financier om ervoor te zorgen dat hun objecten worden beschermd volgens de voorwaarden van de leaseovereenkomst.
We hebben hieronder enkele antwoorden gegeven op vragen die ons vaak worden gesteld over ons programma voor objectbescherming. Als u hier niet de antwoorden vindt die u zoekt, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder met uw vraag.
Binnen Nederland: 0800 0225 469. Binnen België: 0800 77192
Vragen over ons Single Interest-programma
-
Waarom heeft mijn klant een brief over verzekeringen ontvangen?
De apparatuur die door uw klant wordt geleased, is tot het einde van de financieringsovereenkomst eigendom van de verhuurder. Het moet voldoende worden beschermd om de verhuurder in geval van verlies zekerheid en gemoedsrust te geven aan beide partijen. Acquis werkt namens de verhuurder om ervoor te zorgen dat de gefinancierde apparatuur wordt beschermd: hetzij onder de verzekering van de klant, hetzij door de eigen verzekering van de verhuurder. De verzekeringsbrief wordt namens de verhuurder door Acquis naar de klant gestuurd om opvolging te geven aan hun contractuele verplichtingen om het gehuurde materiaal te verzekeren. De brief geeft de klant details over de extra kosten die verschuldigd zijn voor het dekken van de apparatuur onder de eigen polis van de verhuurder, evenals ons gratis telefoonnummer als ze details willen verstrekken over hun eigen verzekering die de apparatuur beschermt. -
Wie en wat is verzekerd onder de verzekering van de verhuurder?
De verhuurder heeft zijn eigen uitgebreide verzekering afgesloten om zijn gefinancierde apparatuurportefeuille te beschermen. De verhuurder is de verzekeringnemer en de enige verzekerde. Acquis biedt een volledig uitbesteed programma voor klantenservice en claimbeheer aan de verhuurder en onderhoudt namens de verhuurder contacten met de verzekeraar van de verhuurder. De klant moet Acquis, en niet de verhuurder, op de hoogte stellen in het geval van een claim, zodat Acquis de administratie van de claim namens de verhuurder efficiënt kan beheren. -
Is de huurder verplicht het aanbod te aanvaarden dat de apparatuur onder de eigen polis van de verhuurder valt?
Er bestaat geen verplichting. De voorwaarden van de financieringsovereenkomst verplichten de klant ervoor te zorgen dat de gefinancierde apparatuur gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst is verzekerd tegen verlies of schade. Echter het is niet verplicht dat de gefinancierde apparatuur wordt beschermd onder de verzekeringspolis van de verhuurder . De klant kan op elk moment tijdens de financieringsovereenkomst gebruik maken van zijn eigen verzekering door de details van zijn polis aan Acquis door te geven. De keuze is geheel aan de klant. -
Wat is voordeliger: mijn klant verzekert zelf de apparatuur of laat deze door de verhuurder dekken?
Soms kan het voor een klant goedkoper zijn om de gefinancierde apparatuur toe te voegen aan een bestaande polis, zoals een kantoorvoorzieningenpolis. De dekking die wordt geboden door de apparatuur te verzekeren onder de polis van de verhuurder, is echter specifiek ontworpen om te voldoen aan de vereisten van de financieringsovereenkomst en biedt een zeer uitgebreide en hoogwaardige dekking, inclusief minimale uitsluitingen en geen eigen risico. -
Wat is het voordeel van het beschermen van de gefinancierde apparatuur onder de verzekering van de verhuurder?
Voor veel huurders biedt het toestaan van de verhuurder om de apparatuur te beschermen een handig alternatief voor het toevoegen van de gefinancierde apparatuur aan hun eigen verzekering. Door de apparatuur onder hun eigen zakelijke polis onder te brengen, kan een huurder worden geconfronteerd met het betalen van een eigen risico of premieverhoging in geval van een claim. De eigen verzekering van de verhuurder is een hoogwaardig verzekeringsproduct met minimale uitsluitingen. Doorgaans betekent dit geen eigen risico, geen minimale claim en geen premiestijgingen als gevolg van schade of verlies. Apparatuur is verzekerd voor nieuwwaarde, en de dekking is niet beperkt tot de verzekerde waarde. En omdat de verhuurder de enige verzekerde is, wordt bij verlies geen rekening gehouden met factoren als locatie van de klant, gebouwbeveiliging en eerdere claimhistorie. Het verzekeringsproduct wordt ondersteund door een efficiënte, papierloze schadedienst, wat betekent dat de verhuurder de apparatuur meestal snel kan vervangen of repareren. Acquis streeft ernaar de vervanging van apparatuur binnen 48 uur toe te staan, of eerder, als ze de toestemming van de verhuurder en de offerte van de leverancier hebben ontvangen. -
Wat is het voordeel voor de dealer/leverancier om de apparatuur door de verhuurder te laten verzekeren?
Onze gespecialiseerde claimadviseurs zullen altijd de oorspronkelijk dealer/leverancier benaderen om de gefinancierde apparatuur te repareren of te vervangen, in plaats van te proberen een zo goedkoop mogelijke offerte te verkrijgen. Het claimproces van acquisities geeft de oorspronkelijke dealer/leverancier daarom de mogelijkheid om een nieuwe verkoop te doen en/of mogelijk een nieuwe deal te schrijven zonder extra verkoopkosten. Door ervoor te zorgen dat de gefinancierde apparatuur in geval van verlies snel wordt hersteld of vervangen, worden zowel de financieringsovereenkomst als eventuele bestaande onderhoudsovereenkomsten niet verstoord. De volledige reparatie-/vervangingskosten worden binnen 24 uur na ontvangst van de factuur betaald, zodra de apparatuur is geleverd. Het gestroomlijnde vervangings- en reparatieproces zorgt voor klanttevredenheid en verbetert de relatie tussen de verhuurder, de huurder en de dealer/leverancier. -
Wat als de huurder een eigen dekking heeft?
Als de huurder al een adequate verzekering heeft om de gefinancierde apparatuur te beschermen, hoeft hij alleen maar zijn verzekeringsmakelaar of verzekeraar te vragen om Acquis te bellen op het gratis telefoonnummer 0800 0225 469 (binnen Nederland) of 0800 77192 (binnen België), om mondeling enkele basisgegevens te verstrekken over de verzekeringsregelingen van de huurder. Deze details worden vastgelegd in het Acquis-systeem en bijgehouden gedurende de gehele financieringsovereenkomst. Acquis zal dan de verzekering die door de eigen polis van de verhuurder wordt aangeboden, onmiddellijk opzeggen. Als de gegevens van de verzekering van de huurder binnen 30 dagen na de door Acquis verzonden brief aan Acquis worden verstrekt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Als de verzekeringsgegevens worden verstrekt nadat er kosten in rekening zijn gebracht, kan een terugbetaling van maximaal 200 dagen worden betaald, op voorwaarde dat de huurder kan aantonen dat zijn eigen verzekering voor deze periode was afgesloten. -
Waarom moet ik een bewijs van verzekering overleggen en welke informatie wordt vastgelegd?
Aangezien u een leaseovereenkomst hebt gesloten, heeft de leasemaatschappij het recht om bewijs te vragen dat het gehuurde materiaal is verzekerd. Indien er geen bewijs wordt geleverd, heeft de leasemaatschappij het recht, maar niet de verplichting, om een eigen verzekering af te sluiten op zijn plaats om de activa te beschermen. Bij het aantonen van uw eigen verzekering zal onze verzekeringsadministrateur specifieke details van uw verzekering vastleggen, bijvoorbeeld de verzekeringsmaatschappij, het polisnummer, het dekkingsniveau, het eigen risico om ervoor te zorgen dat de apparatuur binnen de limieten van de polis valt. Er wordt ook een nota van belang gevraagd om ervoor te zorgen dat in het geval dat uw eigen verzekeringsdekking vervalt of wordt geannuleerd, Acquis wordt geïnformeerd om te voorkomen dat de activa op enig moment onverzekerd is. -
Ik heb het gehuurde materiaal al verzekerd op mijn zakelijke verzekering, moet ik op uw brief reageren?
Als u al een geschikte verzekering heeft afgesloten om de gefinancierde apparatuur te beschermen, hoeft u alleen maar uw verzekeringsmakelaar of verzekeraar te vragen om Acquis te bellen op het gratis telefoonnummer 0800 0225 469 (binnen Nederland) of 0800 77192 (binnen België), voor een paar basisgegevens over uw verzekeringsregelingen. Na ontvangst van deze bevestiging dat de activa naar behoren is verzekerd, zullen wij de eigen verzekering van de verhuurder onmiddellijk opzeggen. Als de details van de verzekering binnen 30 dagen na de door Acquis verzonden brief aan Acquis worden verstrekt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Als de verzekeringsgegevens worden verstrekt nadat er kosten in rekening zijn gebracht, kan een terugbetaling van maximaal 200 dagen worden betaald, op voorwaarde dat u kunt aantonen dat uw eigen verzekering voor deze periode was afgesloten.
Experts in de financiële en lease-industrie
Het senior managementteam van Acquis ontwikkelt en levert al meer dan 20 jaar met succes internationale verzekeringsproducten voor de financiële en leasingsector. We werken nauw samen met onze klanten om succes op lange termijn te bereiken. We zijn trots op het voldoen aan servicestandaarden van het hoogste niveau voor zowel u als uw klanten.
Neem contact met ons op
Bel ons vandaag nog op +44 (0) 1633 811920 of vul het aanvraagformulier in voor meer informatie over het beschermen van uw geleasede activa en het maximaliseren van het rendement uit uw gefinancierde apparatuurportfolio.
Contactgegevens